Zasady ligi tenisa w Warszawie

  1. Co i jak?
    1. Chodzi o autorską ligę singlową w tenisa.
    2. Płacisz wpisowe i wypełniasz ankietę zgłoszeniową, a my rozstawiamy Cię na Twoim poziomie, tak żebyś zagrał jak najciekawsze mecze.
    3. Co miesiąc ustawiamy Cię z 4 wyrównanymi przeciwnikami.
    4. Spotkania umówisz sam, tak jak Ci będzie pasować. Polecamy korzystać z modułu do umawiania spotkań na stronie FlexiLigi.
    5. Gramy klasyczny jeden set. Wynik seta, to wynik meczu ligowego. Przy stanie 6:6 dogrywamy tie-break do 7 punktów na przewagi.
    6. Wyniki meczów zgłosisz online na stronie. Twoja pozycja w danej rundzie decyduje o rozstawieniu w następnej.
    7. Jeden rocznik ligowy składa się z trzech sezonów: jesiennego, wiosennego i letniego (ale rocznik 2019 jest skrócony do dwóch sezonów Wiosna-Lato)
    8. Każdy sezon składa się z 4 rund, które mniej więcej odpowiadają miesiącom kalendarzowym.
    9. Wpisowe na cały sezon (4 rundy) to 110 zł. W przypadku zgłoszenia w środku sezonu, obowiązują następujące stawki wpisowego: 3 rundy za 95 zł, 2 rundy za 80 zł, 1 runda za 60 zł. Najbardziej opłaca się grać od początku sezonu.
    10. Nagradzamy najlepszych graczy każdego sezonu, ale także losujemy nagrody wśród najaktywniejszych graczy, którzy rozegrają cały rocznik.
    11. Proste, ale zabójczo zabawne.
  2. Umawianie spotkań
    1. Na początku każdej rundy wyślemy Ci e-mailem listę przeciwników oraz link do grupy na portalu z modułem do umawiania spotkań. Możecie od razu zacząć umawiać mecze. Miejsce i czas wybierzecie sami. Sami też zarezerwujecie i opłacicie kort.
    2. Terminy spotkań możesz zaproponować na portalu, telefonicznie albo e-mailem. Na stronie jest dostępna mapa polecanych kortów, na których gracze mogą liczyć na zniżki. Kort zarezerwujesz w taki sam sposób jak zwykły klient, ale przy rezerwacji możesz poprosić o udzielenie zniżki dla graczy FlexiLigi. O zniżce dobrze też przypomnieć przy opłacaniu rezerwacji. Recepcjonista sprawdzi, czy jesteś w danej rundzie uprawniony do zniżki na podstawie listy graczy dostarczonej przez organizatora. Uwaga na indywidualne zasady poszczególnych obiektów, szczegóły w wizytówkach obiektów (patrz: mapa polecanych kortów).
    3. Zasada 5 dni i mały skrecz: Staramy się, żeby mecze były rozgrywane równomiernie przez cały miesiąc, dlatego zachęcamy do proponowania terminów od razu na początku rundy. Jeśli na początku rundy nie będziesz móc grać, koniecznie poinformuj o tym rywali. Po 5 dniach system wypisze automatycznie mały skrecz, wszystkim nieaktywnym graczom. Mały skrecz (np. s:6) to tylko ostrzeżenie, wynik taki można oczywiście poprawić przed końcem rundy. Jeśli rywal dalej się nie odzywa mimo upomnienia, poinformuj o sprawie koordynatora ligi. Koordynator ponownie ponagli niesfornego rywala. Jeżeli te środki nie pomogą, będziesz mógł wyskreczować mecz na swoją korzyść (np wynik 6:S).
    4. Nie możesz dotrzeć na umówiony mecz? Bądź w porządku i zadzwoń do rywala jak najszybciej, żeby nie jeździł zbytecznie na miejsce spotkania. Będzie do zapłacenia kara za anulowaną rezerwacje? Bądź fair i pokryj ją, jeśli mecz odwołaliście z powodu Twojej nieobecności 
    5. Jeśli nie dogadacie się z przeciwnikiem na termin zastępczy, ma on prawo wpisać sobie wynik 6:S, czyli skrecz na Twoją niekorzyść.
    6. Jedziesz spóźniony? Daj rywalowi znać, wyślij mu SMS albo zadzwoń. 
    7. Czym się gra? FlexiLiga nie ma ustalonego modelu piłki do rozgrywania meczów ligowych. Wybór piłki zależy zatem od ustalenia rywali. Pamiętajcie, że gra nową piłką jest bezpieczniejsza dla stawów.
    8. Kto zapewnia piłki? Obaj z rywalem powinniście donieść na mecz piłki w dobrym stanie. Na miejscu ustalicie, którą piłką rozegracie mecz.
    9. Nie możesz grać w ogóle w bieżącym miesiącu? Daj o tym znać rywalom, zaraz po początku rundy. Zapiszą sobie wynik 6:S na swoją korzyść (czyli Twój skrecz). 
    10. Jeśli wiesz, że w nadchodzącym miesiącu nie będziesz móc grać, wypisz się tymczasowo z ligi klikając "Wypisz się" w swoim pulpicie lub poinformuj koordynatora o sytuacji. Będziesz móc wrócić do gry od kolejnej rundy. W ten sposób unikniesz skreczy.
    11. Działanie ligi opiera się na sprawnej komunikacji. Komunikuj się z rywalem wzorowo, tak jakbyś chciał, żeby inni komunikowali się z Tobą.
  3. Ile punktów mogę zgarnąć za mecz?
    1. Jeśli nie umówicie się z rywalem inaczej, wynik powinien wprowadzić do systemu zwycięzca meczu bezpośrednio po zakończeniu spotkania. Wynik wprowadza się jako stosunek gemów. Jako pierwszy wprowadź swój wynik, a obok wynik rywala. Wymian wygranych w poszczególnych setach nie liczymy. Wynik powinien zostać wprowadzony do systemu maksymalnie 24 godziny po końcu meczu.
    2. Na podstawie uzyskanego wyniku zostaną Ci przydzielone punkty:

      Wynik6:06:16:26:36:47:57:66:75:74:63:62:61:60:6S:S6:SS:6
      Liczba punktów201918171615137543210-5180
    3. W wyjątkowych przypadkach, kiedy grupa jest 4 albo 6-osobowa, punkty są przeliczane w taki sposób, jakby grupa liczyła klasycznie 5 osób. Dokładnie wedle wzoru „zyskane punkty razy 4/(x-1), gdzie x to liczba ludzi w grupie“. Wynik działania jest zaokrąglony do liczb całkowitych (0,5 zaokrogli się do 1). Ta zasada ma przeciwdziałać zyskiwaniu korzysci lub niekorzyści z grania w 4 lub 6-osobowej grupie. UWAGA: Zaokroąglenie punktów za wynik jest przeliczane od razu po zakończeniu meczu, nie po zakończeniu rundy (zostanie to niebawem zmienione).
    4. Jeśli zapiszesz błędny wynik, w ciągu 10 minut możesz go jeszcze sam poprawić w systemie. Po upływie 10 minut, źle wprowadzony wynik należy zgłosić koordynatorowi i opatrzyć zgłoszenie komentarzem. Jeśli wynik zgłaszał przeciwnik, skontroluj jego poprawność. Po zakończeniu rundy wyniki można poprawić z pomocą koordynatora, ale tylko przez 12 godzin.
    5. Co się stanie, jak nie zgłosisz wyniku? Na końcu rundy do wszystkich niezgłoszonych meczów automatycznie zapisuje się wynik S:S, a obaj gracze tracą po 5 punktów. Warto zapisywać wynik od razu po meczu, żeby nie stracić przez przypadek punktów. Po zakończeniu rundy wyniki można poprawić z pomocą koordynatora, ale tylko przez 12 godzin.
    6. Punkty za wyniki podlicza się na koniec rundy i ustala się kolejność graczy w grupie. Oprócz punktów za wyniki do rankingu liczą się też punkty za poziom i punkty za miejsce uzyskane w grupie. Wszystkie punkty podliczone razem dają ranking gracza w danej rundzie. Ranking aktualizuje się automatycznie po wprowadzeniu nowego wyniku.


      - punkty za poziom: 45 pkt
      - 1. miejsce w grupie: 30 pkt
      - 2. miejsce w grupie: 24 pkt
      - 3. miejsce w grupie: 0 pkt
      - 4. miejsce w grupie: -24 pkt
      - 5. miejsce w grupie: -30 pkt


    7. Przede wszystkim graj fair, i czerp radość z gry. Dobra zabawa, a nie ranking powinna być głównym celem udziału w lidze.
    8. Nie zapomnij pochwalić się sukcesami w lidze znajomym!
  4. Co jeśli się nie dogadamy? Konflikty i skrecze
    1. Jeśli Twój rywal nie stawi się na umówiony mecz, zapisz sobie za to spotkanie wynik 6:S (skrecz na niekorzyść rywala).
    2. Jeśli rywal usprawiedliwi się za nieobecność i wykaże wolę znalezienia terminu zastępczego, spróbujcie mimo wszystko rozegrać mecz. Jeśli jednak, to się nie uda, przysługuje Ci wynik 6:S. Pamiętaj, że nadrzędnym celem ligi jest rozegranie jak największej ilości meczów, więc wszystkim powinno zależeć na tym, żeby skrzeczować jak najmniej.
    3. Jeśli nie zdążycie dograć meczu i nie umówicie się z rywalem na dokończenie w innym terminie, o wyniku decydują następujące kryteria:
      1. Jeśli jeden z rywali się spóźnił, to niedograne gemy powinny zostać naliczone na jego niekorzyść.
      2. Jeśli obaj rywale przyszli na czas, wynik ustalamy na podstawie rozegranych już gemów (np. wynik 4:3 wprowadzimy jako 7:6). Jeśli wynik na końcu czasu to 5:5, tie-breaka wygrywa gracz, który ma w momencie końcu czasu więcej wygranych wymian (wprowadzimy wtedy 7:6).
      3. Jeśli gracze nie zdążyli nawet rozpocząć tie-breaka, o wygranej zadecyduje lepszy stosunek wygranych wymian z poprzednich gemów.
      4. Jeśli powyższe punkty nie dają rozstrzygnięcia niedokończonego meczu, o wygranej decyduje rzut monetą.
    4. Jeśli mecz nie zostanie dokończony w wyniku kontuzji jednego z graczów spowodowanej niebezpiecznym zagraniem rywala, niedograne gemy powinny zostać zapisane na korzyść poszkodowanego gracza.
    5. Jeśli mecz nie zostanie dokończony z powodu przypadkowej kontuzji nie wynikającej z niczyjej winy, rywale powinni umówić się na nowy termin. Jeśli gracze nie mogą umówić nowego terminu, nierozegrane gemy powinny zostać zapisane na niekorzyść kontuzjowanego gracza. "Niekontuzjowany gracz" wygrywa w takiej sytuacji mecz stosunkiem 6 (7) : liczba gemów wygranych przez "kontuzjowanego gracza" przed kontuzją.
    6. Mądry głupiemu ustępuje.
  5. Po co mi te punkty? System FlexiLigi
    1. Jedna runda FlexiLigi trwa około jednego miesiąca kalendarzowego (patrz harmonogram na dole).
    2. W każdej rundzie gracze są podzieleni na 5-osobowe grupy i grają każdy z każdym (wyjątek dopuszcza grupy 4- albo 6-osobowe)
    3. Na podstawie wyników w danej rundzie, w następnej awansujesz do lepszej grupy lub spadniesz do słabszej. Możesz też pozostać w bieżącej grupie.
    4. Rocznik ligowy składa się z 3 sezonów, a każdy sezon z 4 rund. Na końcu każdego sezonu nagrodzimy najlepszych graczów i graczki ligi.
    5. Nowi gracze mogą dopisać się ligi od nowej rundy, nawet w trakcie sezonu. Gracz dołączający do ligi powinien trafić od razu do grupy odpowiadającej swojemu poziomowi. Koordynator przydziela gracza do grupy na podstawie ankiety zgłoszeniowej lub innych uzyskanych informacji.
    6. Jeśli w ciągu pierwszych rund w lidze zauważysz, że Twoje rozstawienie nie odpowiada Twojemu poziomowi gry, poinformuj o tym fakcie koordynatora, który postara się to naprawić.
    7. Na poniższym obrazku prezentujemy trzy różne wariantu struktury ligi, w zależności od ilości graczy w lidze.
    8. Przy liczbie graczy mniejszej lub równej 38, struktura to jedna grupa na poziom (grupy umieszczone hierarchicznie jedna pod drugą).
    9. Przy liczbie graczy od 39 do 93 w środkowej części stawki są grupy umieszczone równolegle. Umożliwia to lepszą rotację graczy i łątwiejsze pięcie się w górę ligowego rankingu.
    10. Przy liczbie graczy większej niż 94, w środkowej części stawki pojawiają się trzy równoległe grupy. Umożliwia to jeszcze lepszą rotację graczy i łątwiejszy progres w rankingu.
    11. poziom ligi do 38 graczy 39-93 graczy od 94 graczy
      zawodowiecpoczątkujący
    12. Na poziomach z równoległymi grupami są przydzielani losowo do jednej z grup na początku rundy.
    13. Poziom, na którym się znajdziesz w rundzie, zależy od wyników z poprzedniej rundy. Oprócz punktów za mecze (patrz punkt 3.) liczą się też punkty za kolejność w grupie (patrz punkty 5.13 - 5.14) i punkty za poziom (patrz punkt 5.15).
    14. Po podliczeniu punktów za mecze, dodaje się punkty za kolejność w grupie. Za kolejność uzyskaną w grupie można zdobyć odpowiednio :
      1. 1. miejsce - 30 punktów
      2. 2. miejsce - 24 punktów
      3. 3. miejsce - 0 punktów
      4. 4. miejsce - -24 punktów (w wyjątkowym przypadku grupy 6-osobowej 0 punktów)
      5. 5 .miejsce - -30 punktów (w wyjątkowym przypadku grupy 6-osobowej -24 punktów)
      6. 6 .miejsce - 30 punktów
    15. Przy takiej samej liczbie punktów dwóch lub więcej graczy o kolejności w grupie decydują następujące kryteria:
      1. bezpośredni mecz (jeśli dwóch graczy ma taką samą liczbę punktów). Przy zgodzie liczby punktów 3 lub więcej graczy, tworzy się między nim "mini-tabela" i dalej decydują następujące kryteria:
        1. punkty z wzajemnych meczów między tymi graczami w "mini-tabelce"
        2. różnica wygranych i przegranych setów między tymi graczami w "mini-tabelce"
        3. liczba wygranych setów między tymi graczami w "mini-tabelce"
        4. Jeśli wciąż nie ma rozstrzygnięcia, dalej decydują kryteria od punktu 5.14.2 .
      2. bilans wygranych i przegranych meczów w całej grupie
      3. liczba wygranych meczów w całej grupie
      4. bilans wygranych i przegranych setów w całej grupie
      5. liczba wygranych setów w całej grupie
      6. pozycja w rankingu poprzedniej rundy
      7. wcześniejsza rejestracja na stronie
    16. Gracze na najniższym poziomie ligi (najniższa grupa) zyskują po 45 punktów za grupę, na przedostatnim poziomie o 45 więcej (90 punktów), na kolejnym poziomie znów o 45 więcej (135 punktów), itd.
    17. Jeśli np. wygrasz w rundzie 4 mecze, na pewno posuniesz się w rankingu do góry pomiędzy lepszych graczów. W następnej rundzie utworzymy nową strukturę, przydzielając od góry aktualnego rankingu po 5 graczy do nowych grup.
    18. Z rundy na rundę możesz zatem awansować albo spaść nawet o kilkanaście miejsc i w ten sposób szybko znaleźć się na optymalnym dla siebie poziomie i spotkać nowych graczy.
    19. Twoja grupa w nowej rundzie nie będzie zawsze bezpośrednio oddawać rankingu na koniec minionej rundy. Do ligi między rundami mogą bowiem dołączać nowi gracze albo powracać gracze, którzy zawiesili wcześniej swój udział. Niektórzy gracze mogą wypisywać się z ligi między rundami. Nie zawsze więc trafisz do oczekiwanej grupy. Tym niemniej, jeśli w minionej rundzie wygrywałeś, w nowej rundzie spotkasz silniejszych rywali. W interesie całej ligi jest rozstawianie nowych i powracających graczy od razu na odpowiadającym im poziomie.
    20. Koordynator przeprowadza na początku każdej rundy rozstawienie, które przebiega półautomatycznie, w taki mniej więcej sposób:
      1. Punktem wyjścia jest kolejność w rankingu w poprzedniej rundzie.
      2. Koordynator wyklucza graczy, którzy zawieszają udział w lidze lub wypisują się z ligi.
      3. Koordynator dodaje nowych graczów na optymalny poziom, wedle wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Nowych graczów rozstawiamy co do zasady niżej niż ich właściwy poziom.
      4. Gracze, którzy wracają do gry po zawieszeniu udziału w lidze także mogą spodziewać się rozstawienia ciutkę niżej niż ich właściwy poziom.
      5. Tak oto rozstawionych graczy przydzielamy do 5-osobowych grup.
    21. W przypadkach wyjątkowych grupa może liczyć 4 lub 6 graczy.
    22. Punkty z rankingu rundy, automatycznie podliczają się do rankingu sezonu. Punkty z rankingu sezonu wliczają się do rankingu rocznika.
    23. Ranking sezonu jest prowadzony oddzielnie dla mężczyzn i kobiet, i oddzielnie ogólny.
    24. Przy tej samej ilości punktów w rankingu (rundy/sezonu/rocznika) o kolejności w rankingu decydują następujące kryteria:
      1. bilans wygranych/przegranych meczów w rundzie/sezonie/roczniku
      2. liczba wygranych w rundzie/sezonie/roczniku meczów
      3. bilans gemów wygranych w rundzie/sezonie/roczniku
      4. liczba wygranych gemów w rundzie/sezonie/roczniku
      5. wcześniejsza rejestracja na stronie
    25. Po skończeniu sezonu letniego (koniec września) zamykamy ranking rocznika (suma punktów zebranych we wszystkich trzech sezonach; UWAGA: pierwszy rocznik FlexiLigi jest skrócony do dwóch sezonów), ogłaszamy i nagradzamy zwycięzców rocznika oraz losujemy nagrody pośród graczy, którzy wzięli udział we wszystkich sezonach rocznika.
    26. W losowaniu może wygrać ktokolwiek, kto wziął udział we wszystkich sezonach rocznika. O szansach na wygraną decyduje pozycja w rankingu poszczególnych sezonów. Za każdy rozegrany sezon gracz dostaje odpowiednią liczbę "ticketów", które zastępują później losy w losowaniu nagród (pierwszych 10% graczy zyskuje 10 "ticketów", kolejne 10% 9 "ticketów:", ..., ostatnie 10% 1 "ticket").
    27. Punkty i nagrody to super sprawa, ale nigdy nie trać z ich powodu radości z gry!
  6. Prawnicze formułki na koniec
    1. Zgłoszeniem do ligi zgadzasz się na te zasady, a także wyrażasz zgodę na publikację wyników na stronie www.flexiliga.pl
    2. Mając na uwadze jak najlepszą jakość rywalizacji, zastrzegamy sobie prawo do poprawiania tych zasad, nawet w trakcie trwania ligi.
    3. Jeśli przez dwie rundy nie rozegrasz żadnego meczu, będziesz wykluczony z ligi bez prawa do zwrotu wpisowego.
    4. Jeśli liga nie spełni Twoich wymagań, zwrócimy Ci, po podaniu odpowiedniego uzasadnienia, wpisowe w pełnej wysokości.
    5. Grasz na własną odpowiedzialność. Polecamy korzystać z ekwipunku ochronnego, zwłaszcza z okularów ochronnych przy grze w squasha.
    6. Jeśli doznasz uszczerbku na zdrowiu w wyniku gry w lidze, nie masz prawa do roszczenia jakiegokolwiek odszkodowania od organizatorów ligi.
    7. Wszystkie zasady gry niewymienione w tym dokumencie, należy zaczerpnąć z oficjalnych zasad tenisa.
    8. W razie pytań i wątpliwości, kontaktuj się z koordynatorem.

Harmonogram skróconego rocznika 2018/2019

Sezon jesienny - ANULOWANY

Sezon wiosenny

  • Runda lutowa: 4.2. – 3.3.
  • Runda marcowa: 5.3. – 31.3.
  • Runda kwietniowa: 2.4. – 1.5.
  • Runda majowa: 3.5. – 2.6.

Sezon letni

  • Runda czerwcowa: 4.6. – 30.6.
  • Runda lipcowa: 2.7. – 31.7.
  • Runda sierpniowa: 2.8. – 1.9.
  • Runda wrześniowa: 3.9. – 30.9.



Harmonogram edycji 2020 - NOWY

Sezon jesienny

  • Runda październikowa:
    2.10. – 31.10.
  • Runda listopadowa:
    1.11. – 1.12.
  • Runda grudniowa:
    2.12. – 1.1.
  • Runda styczniowa:
    2.1. – 2.2.

Sezon wiosenny

  • Runda lutowa:
    4.2. – 1.3.
  • Runda marcowa:
    2.3. – 31.3.
  • Runda kwietniowa:
    1.4. – 3.5.
  • Runda majowa:
    4.5. – 31.5.

Sezon letni

  • Runda czerwcowa:
    2.6. – 30.6.
  • Runda lipcowa:
    1.7. – 2.8.
  • Runda sierpniowa:
    3.8. – 31.8.
  • Runda wrześniowa:
    1.9. – 30.9.




Skreczowanie zostaw DJom. Graj dużo, baw się dobrze.

Niech powyższy regulamin zapewni Wam jak najlepszą zabawę w czasie meczów FlexiLigi.

Nasi partnerzy

Metody płatności

Platební metody

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej, wyrażasz na to zgodę. (Więcej o ciasteczkach) Rozumiem