ładowanie…

Zasady ligi siatkówki plażowej w Warszawie

  1. Co i jak?
    1. Chodzi o autorską ligę deblową w siatkówkę plażową.
    2. Płacisz wpisowe i wypełniasz ankietę zgłoszeniową, a my rozstawiamy Cię na Twoim poziomie, tak żebyś zagrał jak najciekawsze mecze.
    3. Co miesiąc ustawiamy Was z 4 wyrównanymi przeciwnikami.
    4. Spotkania umówicie sami, tak jak Wam będzie pasować. Polecamy korzystać z modułu do umawiania spotkań na stronie FlexiLigi.
    5. Gramy do 3 wygranych setów, każdy set do 15 punktów. W przypadku wyniku 15:15 należy uzyskać 2 punkty przewagi, żeby wygrać seta. 20. punkt kończy seta bezwarunkowo (Możliwy wynik 20:19)
    6. Wyniki meczów zgłosicie online na stronie. Wasza pozycja w danej rundzie decyduje o rozstawieniu w następnej.
    7. Jeden rocznik ligowy składa się z jednego czteromiesięcznego sezonu (czerwiec - wrzesień)
    8. Sezon składa się z 4 rund, które mniej więcej odpowiadają miesiącom kalendarzowym.
    9. Wpisowe na cały sezon (4 rundy) to 149 zł. W przypadku zgłoszenia w środku sezonu, obowiązują następujące stawki wpisowego: 3 rundy za 140 zł, 2 rundy za 110 zł, 1 runda za 70 zł. Wszystkie podane ceny są już za parę. Najbardziej opłaca się grać od początku sezonu.
    10. Nagradzamy najlepsze pary każdego sezonu, ale także losujemy nagrody wśród najaktywniejszych par, które rozegrają rundę bez skreczów..
    11. Proste, ale zabójczo zabawne.
  2. Umawianie spotkań
    1. Na początku każdej rundy wyślemy Wam  e-mailem listę przeciwników oraz link do grupy na portalu z modułem do umawiania spotkań. Możecie od razu zacząć umawiać mecze. Miejsce i czas wybierzecie sami. Sami też zarezerwujecie i opłacicie boisko.
    2. Terminy spotkań możesz zaproponować na portalu, telefonicznie albo e-mailem. Na stronie jest dostępna mapa polecanych boisk, na których pary mogą liczyć na zniżki. Boisko zarezerwujesz w taki sam sposób jak zwykły klient, ale przy rezerwacji możesz poprosić o udzielenie zniżki dla graczy FlexiLigi. O zniżce dobrze też przypomnieć przy opłacaniu rezerwacji. Recepcjonista sprawdzi, czy jesteś w danej rundzie uprawniony do zniżki na podstawie listy graczy dostarczonej przez organizatora. Uwaga na indywidualne zasady poszczególnych obiektów, szczegóły w wizytówkach obiektów (patrz: mapa polecanych boisk).
    3. Zasada 5 dni i mały skrecz: Staramy się, żeby mecze były rozgrywane równomiernie przez cały miesiąc, dlatego zachęcamy do proponowania terminów od razu na początku rundy. Jeśli na początku rundy nie będziecie mogli grać, koniecznie poinformujcie o tym rywali. Po 5 dniach system wypisze automatycznie mały skrecz, wszystkim nieaktywnym parom. Mały skrecz (np. s:3) to tylko ostrzeżenie, wynik taki można oczywiście poprawić przed końcem rundy. Jeśli rywale dalej się nie odzywają mimo upomnienia, poinformujcie o sprawie koordynatora ligi. Koordynator ponownie ponagli niesfornych rywali. Jeżeli te środki nie pomogą, będziecie mogli wyskreczować mecz na swoją korzyść (np wynik 3:S). Po co komu te skrecze?
    4. Nie możecie dotrzeć na umówiony mecz? Bądźcie w porządku i zadzwońcie do rywali jak najszybciej, żeby nie jeździli zbytecznie na miejsce spotkania. Będzie do zapłacenia kara za anulowaną rezerwacje? Bądźcie fair i pokryjcie ją, jeśli mecz odwołaliście z powodu Waszej nieobecności 
    5. Jeśli nie dogadacie się z przeciwnikami na termin zastępczy, mają oni prawo wpisać sobie wynik 3:S, czyli skrecz na Waszą niekorzyść.
    6. Jedziecie spóźnieni? Dajcie rywalom znać, wyślijcie im SMS albo zadzwońcie. 
    7. Kto zapewnia piłkę? Obie pary powinny donieść na mecz piłkę w dobrym stanie. Na miejscu ustalicie, którą piłką rozegracie mecz. W sytuacji gdy nie dogadacie się z rywalami co do piłki o wyborze decyduje rzut monetą. Wygrana para wybiera piłkę i serwis, przegrana stronę.
    8. Nie możecie grać w ogóle w bieżącym miesiącu? Dajcie o tym znać rywalom, zaraz po początku rundy. Zapiszą sobie wynik 3:S na swoją korzyść (czyli Wasz skrecz). 
    9. Jeśli wiecie, że w nadchodzącym miesiącu nie będziecie mogli grać, wypiszcie się tymczasowo z ligi klikając "Wypisz się" w swoim pulpicie lub poinformujcie koordynatora o sytuacji. Będziecie mogli wrócić do gry od kolejnej rundy. 
    10. Działanie ligi opiera się na sprawnej komunikacji. Komunikujcie się z rywalami wzorowo, tak jakbyście chcieli, żeby inni komunikowali się z Wami.
  3. Ile punktów możemy zgarnąć za mecz?
    1. Jeśli nie umówicie się z rywalami inaczej, wynik powinna wprowadzić do systemu zwycięska para meczu bezpośrednio po zakończeniu spotkania. Wynik wprowadza się jako stosunek setów. Jako pierwszy wprowadzcie swój wynik, a obok wynik rywali. Wynik powinien zostać wprowadzony do systemu maksymalnie 24 godziny po końcu meczu.
    2. Na podstawie uzyskanego wyniku zostaną Wam przydzielone punkty:

      Wynik3:03:13:22:31:30:3S:S3:SS:3
      Liczba punktów765210-260
    3. W wyjątkowych przypadkach, kiedy grupa jest 4 albo 6-parowa, punkty są przeliczane w taki sposób, jakby grupa liczyła klasycznie 5 par. Dokładnie wedle wzoru „zyskane punkty razy 4/(x-1), gdzie x to liczba par w grupie“. Wynik działania jest zaokrąglony do liczb całkowitych (0,5 zaokrogli się do 1). Ta zasada ma przeciwdziałać zyskiwaniu korzysci lub niekorzyści z grania w 4 lub 6-parowej grupie. UWAGA: Zaokroąglenie punktów za wynik jest przeliczane od razu po zakończeniu meczu, nie po zakończeniu rundy.
    4. Jeśli zapiszecie błędny wynik, w ciągu 10 minut możecie go jeszcze sami poprawić w systemie. Po upływie 10 minut, źle wprowadzony wynik należy zgłosić koordynatorowi i opatrzeć zgłoszenie komentarzem. Jeśli wynik zgłaszał przeciwnik, skontrolujcie jego poprawność. Po zakończeniu rundy wyniki można poprawić z pomocą koordynatora, ale tylko przez 12 godzin.
    5. Co się stanie, jak nie zgłosisz wyniku? Na końcu rundy do wszystkich niezgłoszonych meczów automatycznie zapisuje się wynik S:S, a obie pary tracą po 2 punkty. Warto zapisywać wynik od razu po meczu, żeby nie stracić przez przypadek punktów. Po zakończeniu rundy wyniki można poprawić z pomocą koordynatora, ale tylko przez 12 godzin.
    6. Punkty za wyniki podlicza się na koniec rundy i ustala się kolejność par w grupie. Oprócz punktów za wyniki do rankingu liczą się też punkty za poziom i punkty za miejsce uzyskane w grupie. Wszystkie punkty podliczone razem dają ranking pary w danej rundzie. Ranking aktualizuje się automatycznie po wprowadzeniu nowego wyniku.



      - 1. miejsce w grupie: 14 pkt
      - 2. miejsce w grupie: 11 pkt
      - 3. miejsce w grupie: 0 pkt
      - 4. miejsce w grupie: -11 pkt
      - 5. miejsce w grupie: -14 pkt


    7. Przede wszystkim grajcie fair, i czerpcie radość z gry. Dobra zabawa, a nie ranking powinna być głównym celem udziału w lidze.
    8. Nie zapomnijcie pochwalić się sukcesami w lidze znajomym!
  4. Co jeśli się nie dogadamy? Konflikty i skrecze
    1. Jeśli Wasz rywal nie stawi się na umówiony mecz, zapiszcie sobie za to spotkanie wynik 3:S (skrecz na niekorzyść rywala).
    2. Jeśli rywal usprawiedliwi się za nieobecność i wykaże wolę znalezienia terminu zastępczego, spróbujcie mimo wszystko rozegrać mecz. Jeśli jednak, to się nie uda, przysługuje Wam wynik 3:S. Pamiętaj, że nadrzędnym celem ligi jest rozegranie jak największej ilości meczów, więc wszystkim powinno zależeć na tym, żeby skrzeczować jak najmniej.
    3. Jeśli nie zdążycie dograć meczu i nie umówicie się z rywalem na dokończenie w innym terminie, o wyniku decydują następujące kryteria:
      1. Jeśli jedna z par się spóźniła, to niedograne sety powinny zostać naliczone na jej niekorzyść.
      2. Jeśli obie pary przyszły na czas, wynik ustalamy na podstawie rozegranych już setów (np. wynik 2:1 wprowadzimy jako 3:2). Jeśli wynik na końcu czasu to 2:2, tie-breaka wygrywa para, która ma w momencie końcu czasu więcej wygranych piłek.
      3. Jeśli pary nie zdążyły nawet rozpocząć tie-breaka, o wygranej zadecyduje lepszy stosunek wygranych piłek z poprzednich setów.
      4. Jeśli powyższe punkty nie dają rozstrzygnięcia niedokończonego meczu, o wygranej decyduje rzut monetą.
    4. Jeśli mecz nie zostanie dokończony w wyniku kontuzji jednego z graczów spowodowanej niedozwolonym, niebezpiecznym zagraniem rywala, niedograne sety powinny zostać zapisane na korzyść poszkodowanej pary.
    5. Jeśli mecz nie zostanie dokończony z powodu przypadkowej kontuzji nie wynikającej z niczyjej winy, rywale powinni umówić się na nowy termin. Jeśli gracze nie mogą umówić nowego terminu, nierozegrane sety powinny zostać zapisane na niekorzyść kontuzjowanej pary. "Niekontuzjowana para" wygrywa w takiej sytuacji mecz stosunkiem 3 : liczba setów wygranych przez "kontuzjowaną parę" przed kontuzją.
    6. Mądry głupiemu ustępuje.
  5. Po co mi te punkty? System FlexiLigi
    1. Jedna runda FlexiLigi trwa około jednego miesiąca kalendarzowego (patrz harmonogram na dole).
    2. W każdej rundzie pary są podzielone na 5-parowe grupy i grają każdy z każdym (wyjątek dopuszcza grupy 4- albo 6-parowe)
    3. Na podstawie wyników w danej rundzie, w następnej awansujecie do lepszej grupy lub spadniecie do słabszej. Możecie też pozostać w bieżącej grupie.
    4. Sezon składa się z 4 rund. Na końcu każdego sezonu nagrodzimy najlepsze pary ligi.
    5. Nowe pary mogą dopisać się ligi od nowej rundy, nawet w trakcie sezonu. Para dołączająca do ligi powinna trafić od razu do grupy odpowiadającej swojemu poziomowi. Koordynator przydziela parę do grupy na podstawie ankiety zgłoszeniowej lub innych uzyskanych informacji.
    6. Jeśli w ciągu pierwszych rund w lidze zauważycie, że Wasze rozstawienie nie odpowiada Waszemu poziomowi gry, poinformujcie o tym fakcie koordynatora, który postara się to naprawić.
    7. Na poniższym obrazku prezentujemy trzy różne wariantu struktury ligi, w zależności od ilości par w lidze.
    8. Przy liczbie graczy mniejszej lub równej 38, struktura to jedna grupa na poziom (grupy umieszczone hierarchicznie jedna pod drugą).
    9. Przy liczbie graczy od 39 do 93 w środkowej części stawki są grupy umieszczone równolegle. Umożliwia to lepszą rotację graczy i łatwiejsze pięcie się w górę ligowego rankingu.
    10. Przy liczbie graczy większej niż 94, w środkowej części stawki pojawiają się trzy równoległe grupy. Umożliwia to jeszcze lepszą rotację graczy i łatwiejszy progres w rankingu.
    11. poziom ligido 38 graczy39-93 graczyod 94 graczy
      zawodowiecpoczątkujący
    12. Na poziomach z równoległymi grupami są przydzielani losowo do jednej z grup na początku rundy.
    13. Poziom, na którym się znajdziecie w rundzie, zależy od wyników z poprzedniej rundy. Oprócz punktów za mecze (patrz punkt 3.) liczą się też punkty za kolejność w grupie (patrz punkty 5.13 - 5.14) i punkty za poziom (patrz punkt 5.15).
    14. Po podliczeniu punktów za mecze, dodaje się punkty za kolejność w grupie. Za kolejność uzyskaną w grupie można zdobyć odpowiednio :
      1. 1. miejsce - 14 punktów
      2. 2. miejsce - 11 punktów
      3. 3. miejsce - 0 punktów
      4. 4. miejsce - 11 punktów (w wyjątkowym przypadku grupy 6-parowej 0 punktów)
      5. 5 .miejsce - 14 punktów (w wyjątkowym przypadku grupy 6-parowej -11 punktów)
      6. 6 .miejsce - 14 punktów
    15. Przy takiej samej liczbie punktów dwóch lub więcej par o kolejności w grupie decydują następujące kryteria:
      1. bezpośredni mecz (jeśli dwie pary mają taką samą liczbę punktów). Przy zgodzie liczby punktów 3 lub więcej par, tworzy się między nim "mini-tabela" i dalej decydują następujące kryteria:
        1. punkty z wzajemnych meczów między tymi parami w "mini-tabelce"
        2. różnica wygranych i przegranych setów między tymi parami w "mini-tabelce"
        3. liczba wygranych setów między tymi parami w "mini-tabelce"
        4. Jeśli wciąż nie ma rozstrzygnięcia, dalej decydują kryteria od punktu 5.14.2 .
      2. bilans wygranych i przegranych meczów w całej grupie
      3. liczba wygranych meczów w całej grupie
      4. bilans wygranych i przegranych setów w całej grupie
      5. liczba wygranych setów w całej grupie
      6. pozycja w rankingu poprzedniej rundy
      7. wcześniejsza rejestracja na stronie
    16. Gracze na najniższym poziomie ligi (najniższa grupa) zyskują po 20 punktów za grupę, na przedostatnim poziomie o 20 więcej (40 punktów), na kolejnym poziomie znówi o 20 więcej (60 punktów) itd.
    17. Jeśli np. wygracie w rundzie 4 mecze, na pewno posuniecie się w rankingu do góry pomiędzy lepsze pary. W następnej rundzie utworzymy nową strukturę, przydzielając od góry aktualnego rankingu po 5 par do nowych grup.
    18. Z rundy na rundę możecie zatem awansować albo spaść nawet o kilkanaście miejsc i w ten sposób szybko znaleźć się na optymalnym dla Was poziomie i spotkać nowych graczy.
    19. Wasza grupa w nowej rundzie nie będzie zawsze bezpośrednio oddawać rankingu na koniec minionej rundy. Do ligi między rundami mogą bowiem dołączać nowe pary albo powracać pary, które zawiesiły wcześniej swój udział. Niektóre pary mogą wypisywać się z ligi między rundami. Nie zawsze więc traficie do oczekiwanej grupy. Tym niemniej, jeśli w minionej rundzie wygrywaliście, w nowej rundzie spotkacie silniejszych rywali. W interesie całej ligi jest rozstawianie nowych i powracających par od razu na odpowiadającym im poziomie.
    20. Koordynator przeprowadza na początku każdej rundy rozstawienie, które przebiega półautomatycznie, w taki mniej więcej sposób:
      1. Punktem wyjścia jest kolejność w rankingu w poprzedniej rundzie lub sezonie
      2. Koordynator wyklucza pary, którzy zawieszają udział w lidze lub wypisują się z ligi.
      3. Koordynator dodaje nowe pary na optymalny poziom, wedle wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Nowe pary rozstawiamy co do zasady niżej niż ich właściwy poziom.
      4. Pary, które wracają do gry po zawieszeniu udziału w lidze także mogą spodziewać się rozstawienia ciutkę niżej niż ich właściwy poziom.
      5. Tak oto rozstawione pary przydzielamy do 5-parowych grup.
    21. W przypadkach wyjątkowych grupa może liczyć 4 lub 6 par.
    22. Punkty z rankingu rundy, automatycznie podliczają się do rankingu sezonu. Punkty z rankingu sezonu wliczają się do rankingu rocznika.
    23. Ranking sezonu jest prowadzony oddzielnie dla par męskich, żeńskich, mixtów i oddzielnie ogólny.
    24. Przy tej samej ilości punktów w rankingu (rundy/sezonu) o kolejności w rankingu decydują następujące kryteria:
      1. bilans wygranych/przegranych meczów w rundzie/sezonie
      2. liczba wygranych w rundzie/sezonie meczów
      3. bilans setów wygranych w rundzie/sezonie
      4. liczba wygranych setów w rundzie/sezonie
      5. wcześniejsza rejestracja na stronie

    25. Punkty i nagrody to super sprawa, ale nigdy nie trać z ich powodu radości z gry!
  6. Prawnicze formułki na koniec
    1. Zgłoszeniem do ligi zgadzasz się na te zasady, a także wyrażasz zgodę na publikację wyników na stronie www.flexiliga.pl
    2. Mając na uwadze jak najlepszą jakość rywalizacji, zastrzegamy sobie prawo do poprawiania tych zasad, nawet w trakcie trwania ligi.
    3. Jeśli przez dwie rundy nie rozegrasz żadnego meczu, będziesz wykluczony z ligi bez prawa do zwrotu wpisowego.
    4. Jeśli liga nie spełni Twoich wymagań, zwrócimy Ci, po podaniu odpowiedniego uzasadnienia, wpisowe w pełnej wysokości.
    5. Grasz na własną odpowiedzialność. Polecamy korzystać z ekwipunku ochronnego, zwłaszcza z okularów ochronnych przy grze w squasha.
    6. Jeśli doznasz uszczerbku na zdrowiu w wyniku gry w lidze, nie masz prawa do roszczenia jakiegokolwiek odszkodowania od organizatorów ligi.
    7. Wszystkie zasady gry niewymienione w tym dokumencie, należy zaczerpnąć z oficjalnych zasad siatkówki plażowej.
    8. W razie pytań i wątpliwości, kontaktuj się z koordynatorem.



Harmonogram edycji 2020

Sezon letni

  • Runda czerwcowa:
    22.6. – 19.7.
  • Runda lipcowa:
    20.7. – 9.8.
  • Runda sierpniowa:
    10.8. – 30.8.
  • Runda wrześniowa:
    31.8. – 27.9.


 

Skreczowanie zostaw DJom. Graj dużo, baw się dobrze.

Niech powyższy regulamin zapewni Wam jak najlepszą zabawę w czasie meczów FlexiLigi.

Metody płatności

Platební metody

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej, wyrażasz na to zgodę. (Więcej o ciasteczkach) Rozumiem